• Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
  • Reklam

Alman kanalından küstah Türkiye çarpıtması

  • Reklam
Alman kanalından küstah Türkiye çarpıtması
17 Ağustos 2016 - 03:28
Reklam
      Alman ARD televizyonunun Merkel hükümetinin Türkiye ile ilgili bir soru önergesine verdiği yanıtı çarpıtması tepkilere neden oldu.       Muhalefetteki Sol Parti'nin soru önergesine yanıt veren Almanya İçişleri Bakanlığı,Türkiye'nin, "Mısır'daki Müslüman Kardeşler, Hamas ve Suriye'deki silahlı muhalif gruplara destek verdiğini" özellikle 2011 yılından itibaren "Türkiye'nin Ortadoğu bölgesindeki İslamcı gruplar için bir merkez haline geldiğini" iddia etti.   Haberde yer verilen hükümete ait metinde, bu gruplar için "terör örgütü" nitelendirilmesi yapılmazken, Türkiye'ye yönelik olarak da herhangi bir iddia ya da suçlama yer almadı. Buna rağmen Alman kamu kanalı ARD'nin, "son dakika" haberinde, "Alman hükümetininTürkiye'nin 'terör örgütlerine' destek verdiğini düşündüğünü" iddia etmesi dikkati çekti. ARD televizyonu, "HAMAS'ın Avrupa Birliği'nin terör örgütleri listesinde olduğu"nu belirterek haberini temellendirmeye çalıştı. Alman hükümetinin, önceki haftalarda, basın mensuplarının ısrarlı soruları karşısında, "Türkiye'nin DAEŞ'e destek verdiği" iddialarını geri çevirmesi ve "Hükümetin elinde bu iddiaları destekleyecek bir bilgi olmadığını" söylemesi ise ARD'nin haberinde görmezden gelindi. Alman birinci televizyonunun haberinde, son dönemde Türkiye aleyhtarlığıyla bilinen ve terör örgütü PKK'ya sahip çıkan açıklamaları nedeniyle tepki çeken Sevim Dağdelen'in görüşlerine yer vermesi ise eleştiri topladı.
  • Reklam

YORUMLAR

  • 0 Yorum